Tips voor een gezonde en gelukkige zwangerschap

Gezond eten en drinken tijdens de zwangerschap
Het dieet moet gevarieerd en evenwichtig zijn. Het belangrijkste is om voedingsmiddelen te eten die rijk zijn aan voedingsstoffen en vitamines zoals foliumzuur, ijzer, calcium en jodium, maar niet vet. Het dieet moet gevarieerd zijn op basis van groenten, fruit, granen, zuivelproducten en peulvruchten, zonder de dagelijkse eiwitinname van vlees en vis te vergeten.

Neem de aanbevolen vitaminesupplementen
Als aanvulling op een gezonde voeding, zal de arts bepaalde vitaminesupplementen aanbevelen die foliumzuur bevatten, samen met andere vitamines en mineralensupplementen die ook gunstig zijn voor de zwangerschap, zoals ijzer, jodium, calcium … Op deze manier helpen we de foetus om zich goed te ontwikkelen en vermijden we tekorten die kan complicaties veroorzaken voor zowel de baby

Trainen tijdens de zwangerschap
Voor ons welzijn en een ideale gewichtstoename is het essentieel om lichaamsbeweging te doen die past bij onze toestand. Of het nu gaat om zwemmen, yoga, wandelen, de Pilates-methode …

Door een gematigde en constante oefening te doen, zullen we onze cardiovasculaire en spierconditie verbeteren en posturale correctie bevorderen. Dit alles zal de zwangere vrouw een betere algemene fysieke conditie geven en haar in staat stellen om de bevalling en bevalling met minder risico onder ogen te zien.

Ga naar medische bezoeken
Bezoek regelmatig de gynaecoloog om de bijbehorende tests uit te voeren en om adequate prenatale zorg te krijgen. Op deze manier houden we zowel de gezondheid van de baby als de onze in de gaten, hebben we de mogelijkheid om de specialist te raadplegen met al onze twijfels en angsten, en om te praten over ons geboorteplan. Prenatale tests zullen ons gemoedsrust geven, ze zullen ons helpen om “dichter bij de baby te komen” en met echo’s zullen we hun eerste beelden hebben om te onthouden.

Draag geschikte kleding
We moeten comfortabele kleding dragen (inclusief schoenen), aangepast aan de toename in gewicht en volume die we ervaren. Hierdoor kan het bloed beter circuleren, zijn onze bewegingen correct en niet geforceerd en blijft de huid gezond.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *